keskiviikko 12. lokakuuta 2016

3x16

Tekee usein mieli kirjoittaa blogiin, mutta koska mun elämä on niin tasaisen tylsää työ- ja kuntosalipainotteista tuubaa, niin mulla ei useinkaan ole mitään mistä kirjoittaa. Edellisen tilapäivityksen jälkeen oon kulkenut akupunktiossa ja lukenut surkeita itsehoito-oppaita kasatakseni stressin repimät hermoni taas kasaan ja päästäkseni eroon kroonistuneesta niskakivusta. 
Menestys on ollut hyvä ja oon back in business! Suurimpana osana illoista en mene kipeänä nukkumaan (terveisin mummo) ja päätin, että nyt on lopetettava hermokimppuilu. Koska mun elämässä ei kuitenkaan ole mitään sen suurempaa sisältöä josta kirjoittaa, niin ajattelin tehdä tällaisen Dassun blogista bongaamani kivan jutun:


3 asiaa joista pidän
- Viherkasvit. Tykkään niistä melkein yhtä paljon kuin kissani, jotka ovat armeliaasti osallistuneet kaktukseni, peikonlehden ja lohikäärmepuun hoitoon järsimällä niiden lehtiä ja oksentelemalla niitä matoille. Viherkasvit tuovat tunnelmaa ja haluaisin ostaa vielä jonkun jättiläismäisen puskan olkkariin.
- Aamuherätykset. Minusta on kuoriutunut oikea aamuvirkku ja olen nykyään se kaveriporukan tylsimys, joka viikonloppuisin korkeintaan siemailee Rieslingiä kotona, kieltäytyy kaikista menoista ja herää lauantaiaamuna seitsemältä vain ehtiäkseen siivoamaan kämpän ennen aamujumppaa. What the...
- Daim-suklaa. Luultavasti painonpudotukseni olisi ollut menestyksekkäämpää, ellen joka jumalan päivä juoksisi klo 22.50 tien toisella puolella olevaan Siwaan ostamaan suklaata ennen kaupan sulkemisaikaa. 

3 asiaa joista en pidä
- Se kun aamulla käyn suihkussa, pesun jälkeen pukeudun ja ennen töihin lähtöä menen pesemään hampaat ja KASTELEN SUKKANI märän vessan lattialla.
- Ilmaiskanavien ohjelmatarjonta. Ostin telkkarin kaveriltani ja totesin, että telkkarista ei tule mitään katsottavaa. Ärsyttää Vain Elämää-sarjan pöydän ympärillä itkua vääntävät julkkikset, Salkkarit, 2000-luvun kotimainen huumori ja kaikilla kanavilla yhtä aikaa näkyvä Aku Hirviniemi.
- Siniset hiukseni. Aluksi ne olivat ihanat, mutta jumalauta miksi väripurkin kyljessä ei lue, että väri on vaikea ylläpitää, mutta siitä eroon pääseminen on vielä vaikeampaa. Kun hailakansiniseen, ohueen ja kurittomaan hiuspehkoon ynnää vielä viisi senttiä vaaleaa juurikasvua, on tulos todella valkoroskainen. 1.11 kampaajalle!

3 asiaa jota tein viime viikonloppuna
- Kävin kirjastossa ja erehdyin lainaamaan Taru Sormusten Herrasta-trilogian ensimmäisen osan, joka on nyt valvottanut minua puolille öin. 
- Kävin Kiralla ja Jukalla iltakahvilla ja syömässä tyyppien sipsejä ja jälkkäriä. 
- Niin ja tein oman ennätykseni Ben & Jerry's-purkin tyhjentämisessä. Puoli litraa jäätelöä vartissa.


3 asiaa jotka osaan
- Lastensuojelutyö. Siinä oon hyvä, se on jollain tapaa mun kutsumus mitä tulee sosiaalialaan (mikä itsessään on mun kohdalla aika nähty juttu jo :D) ja kaikki mun ammatilliset vahvuudet liittyy nuorten kanssa työskentelyyn. 
- Tehdä lihamureketta. Mun tekemä lihamureke on liioittelematta parasta, mitä oon ikinä maistanut. 
- Tehdä asioita yksin. En tarvitse kaveria leffaan, shoppailemaan tai matkoille. Olen aika itsenäinen suorittaja ja nautin siitä, että voin mennä ja tehdä asioita jotka kulloinkin sattuvat huvittamaan ja esimerkiksi reissata itseni näköisesti. Tykkään tietysti mennä kavereidenkin kanssa, mutta en anna yksin olon vaikuttaa elämääni niin, että jättäisin asioita tekemättä. 

3 asiaa joita en osaa
- Elää tasaista arkea liian pitkään suunnittelematta tulevaisuuden seikkailuja
- Seurustella :D
- Olla koirien kanssa. Se tuntuu luonnottomalta ja usein vastenmieliseltä. 

3 asiaa joita haluaisin osata
- Ajaa autoa. Autottomuus ja kortittomuus on ollut ihan OK näihin päiviin saakka, mutta koko ajan vahvistuva halu muuttaa maalle + työllistyä johonkin järkevään paikkaan (esim. valtion koulukodit jne.) vaativat kortin. 
- Laulaa. Tykkään laulaa, laulan kotona ja töissä koko ajan, mutta olis kiva mennä laulutunneille,
- Valokuvata. Osaan vähän ja mulla on silmää, mutta tekninen osaaminen on olematonta. 

3 asiaa joita minun pitäisi tehdä
- Laskea tarjous kolmelle Kilimanjarolle kiipeämään haluavalle asiakkaalle.
- Varata lääkäriaika ja uusia yksi resepti.
- Tutustua siihen, että miten parketti pestään. Tämän kämpän lattiaa tuskin on luututtu sitten 80-luvun.


3 asiaa jotka stressaa (mistä aloitetaan :D)
- Se, kun mun keittiörempan tehnyt firma ei tunnu vastaavan yhteydenottopyyntöihin, eikä lähetä laskua. Haluaisin hoitaa paperit vakuutusyhtiöön, mutta ilmeisesti remppamiehillä ei sitten ole kiire, kun puhutaan vain kymppitonnin laskusta...
- Tansanian ärsyttävä, korruptoitunut ja mielivaltainen hallitus epärealistisine päätöksineen ja ukaaseineen
- Painonhallinta. Tekisi mieli vaan syödä ja lihoa, eikä aina joutua pohtimaan omia mielihalujaan.

3 asiaa jotka saavat minut rentoutumaan
- Askartelu ja käsityöt. Syksyinen neulomisinspiraatio on taas tuloillaan ja kävin tänään kangaskaupassa katselemassa ristipistokankaita opetellakseni jotain uutta
- Lukeminen. Ihana kadota johonkin hölmöön epätodellisuuteen ja miettiä hobittien ongelmia omien ongelmien sijaan.
- Kiran ja Jukan kans tehty yhteischatti, jossa voi pauhata ihan mistä vaan

3 asiaa josta usein puhun
- MINÄ. Oon aika minäorientoitunut tyyppi, mutta se johtuu siitä että elämä on ollut niin kummallista ja stressaavaa ja on ollut tarve purkaa. Mua kyllä kiinnostaa kaikkien muidenkin elämä, mutta luotan siihen että mun kaverit itse kertoo omista kuulumisistaan eikä mun tarvi niitä erikseen kysellä.
- Kopsa. Tuo kummallinen kylä jossakin Raahen ja Vihannin välillä. 
- Tansania. Tottakai. 



3 asiaa jotka puen mielelläni päälleni
- Mustat, korkeavyötäröiset farkut käy kaiken kanssa
- Mitä omituisempi tai ysärimpi mekko tai takki, sen parempi
- Löysät haaremihousut on ihan parhaat kotona!

3 asiaa joita en pue päälleni
- Mauttomat printit ja kuosit 
- Lörttänä, painava, tiukka ja sormien välissä natiseva tai epäilyttävästi liukuva keinokuitu
- Levenevälahkeiset farkut

3 asiaa jotka haluaisin hankkia
- Canadan Goose-talvitakki, ettei tarvitsisi enää ikinä palella
- Sänky... Olen kohta kolkyt vee ja nukun sohvalla.
- Ripsipidennykset, kun oon nii laiska meikkaamaan

3 asiaa josta haaveilen
- Mongolian matka ja Trans Siberian-reissu ensi kesälle <3
- Sellainen työ jolla eläisi, ettei tarvitsisi tehdä kahta sivutoimista hommaa
- Maalle johonkin pieneen mummonmökkiin muuttaminen

3 asiaa joita pelkään
- Sitä, että riitelen jonku läheisen kanssa ja sattuu joku onnettomuus ja läheinen kuolee niin, että ollaan oltu riidoissa ja sanottu pahasti. Ihan sietämätön ajatus!
- Sitä, että mun kaikki kaverit menee naimisiin ja tekee lapsia ja minä jään kerrostaloyksiöön tekemään kolmea työtä ja elämään ikuista nuoruutta yksin.
- Sitä, että mulla joskus todetaan joku elämää rajoittava ja hiljalleen kuolemaan johtava sairaus.

3 asiaa joiden toivon tapahtuvan lähitulevaisuudessa
- Että selluliitti lähtisi (itsestään)
- Että pääsisin Pohjois-Pohjanmaalle pitkälle lomalle ennen lumentuloa. 
- Että Saimaan Kameraseura järjestäisi valokuvauksen peruskurssin.

THAT'S ALL FOLKS! 

Valokuvat otettu syksyiseltä iltakävelyltä Lappeenrannan linnoituksesta ja oikolukemattomaan tekstiin svengaavaa tatsia antaa sanatoisto, paskat lauserakenteet ja kirjoitusvirheet!

1 kommentti: