tiistai 11. marraskuuta 2014

GOING TO ZAMBIAAAA!!!


En ollut koskaan ajatellut lähteväni Sambiaan. Koko maa on ollut mulle yksi Afrikan valtio muiden joukossa, pikkuinen läiskä maailmankartalla, jonka paikallistaminenkin on ollut hankalaa ilman karttaa tästä mantereesta. Nyt mulla kuitenkin on lentoliput sinne ja hyvä fiilis siitä, että tein lentolippukaupat jennimäisen implusiivisuuskohtauksen päätteeksi. Parhaat reissut lähtevät aina jostakin hassusta älynväläyksestä, eikä mua haittaa juuri nyt ollenkaan siirtää Ruanda-suunnitelmia keväälle. Vituttaa sellainen turhanpäiväinen jappasu.


Sambiasta mä tiedän tällä hetkellä aikalailla sen verran, että viisumin saa on arrival, että maa on todella turvallinen ja että siellä puhutaan enkkua. Varasin huoneen 6 hengen dormysta Lusakasta ekaksi yöksi. Koska lennän sinne aamulennolla, niin mulla on koko päivä aikaa säätää bussilippua Lusakasta Livingstoneen. Livingstone on siis kaupunki, jonne kannattaa suunnata mikäli haluaa osallistua actionhommeleihin ja nähdä Viktorian Putoukset. Bussimatka Lusakasta Livingstoneen kestää kuutisen tuntia ja siellä mä majoitun neljäksi yöksi myöskin 6 hengen dormyyn. Livingstonesta palaan Lusakaan  bussilla huristellen ja lennän parin päivän kuluttua siitä takaisin Dariin, josta myöskin toivottavasti vielä saman päivän aikana keplottelen itseni Moshiin!

Olen lapsesta asti haaveillut hyppääväni benjihypyn, mutta laskuvarjohypyn jälkeen ajatus siitä on tuntunut aika leimiltä. Nyt kun kuitenkin mulla on edessäni mahdollisuus tehdä hyppy 150 metriä korkealta sillalta Sambesijoen yläpuolelta, niin tode-vitu-lakin hyppään! Sen lisäksi haluan uimaan putouksen yläjuoksulla sijaitsevaan Devil's Pooliin, joka on siis ihan putouksen laidalla sijaitseva kohta, jossa vesi ei virtaa kuivan kauden aikana. Mua kiinnostais ihan hulluna myöskin käydä lentämässä ruohonleikkurin moottorilla toimivalla kevytpurjehärvelillä, että miltä putoukset näyttävät lintuperspektiivistä!

Mulla on tosi hyvä fiilis tästä koko jutusta!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti