torstai 3. huhtikuuta 2014

Ihan tärähtäneet illanistujaiset

















Nämä kuvat ovat mun ensimmäiseltä viikoltani Moshista vuodelta 2011. Lähdettiin heti eka viikonloppuna Serengeti-Ngorongoro-safarille ja siellä saatiin päähänpisto paluupäivän illan grillipileistä. Talon piha kylpi kynttilöissä, me tehtiin drinksuja ananaksiin ja täytettiin kookospähkinöitä Konyagilla. Louis grillasi jumalattoman hyvää possua ja kanaa ja jälkkäriksi oli grillattuja vaahtokarkkeja. Kookospähkinäpaukut maistuivat niin pahalta, että Jarno päätyi juomaan kaiken ja olikin illan päätteeksi ainoa, joka olisi halunnut lähteä joraamaan La Ligaan.

Kolme vuotta sitten tähän aikaan mä istuin Moshissa saunan lauteilla tanskalaisten tyttöjen kanssa aika erinlaisena tyyppinä. Mä olin tuolloin vielä pieni, laiha ja lapsellinen. Ensimmäistä kertaa ulkomailla, vasta eronnut ja aika fucked up. Hullua miten paljon olen Tansaniasta oppinut ja mitä kaikkea hauskaa näiden juhlien jälkeen kokenut. Olen lihonut 15 kiloa, käynyt melkein kymmenessä maassa, palannut Tansaniaan, muuttanut, valmistunut sosinomiksi, saanut vakkarityön, lihonut toivottavasti myös hiukan henkisesti, rohkaistunut ja päässyt irti niistä asioista, jotka tuolloin vielä rajoittivat mun elämääni. Kaiken tämän jälkeen näyttää siltä, että mun lempeni Tansaniaa kohtaan leiskuu edelleen, että olen yhä vain palaamassa sinne ja alan vihdoinkin sisäistämän mitä minä haluan oikeasti tehdä.


Enivei, tarkoitus ei ollut aloittaa syväluotavaa analyysia mun henkisestä kasvustani, vaan hehkuttaa Tansanian pirskeitä, joita mulla on ihan hirveä ikävä! Mun tekis mieli mennä tanssilattialle keikuttamaan takamusta, mutta Suomessa se ei ole yhtä hauskaa! Kaipaan nigerialaista musiikkia, halpaa savannaa, ketjutupakointia ja sitä hyvää fiilistä, mikä alkaa kun suunnataan perjantai-iltana auton nokka talon pihasta kohti pimeitä katuja. Täällä Suomessa mä mummoudun, koska baareissa on yleensä vain kallista ja tylsää ja mä olen aina töissä.

Tää biisi muuten soi niissä meidän bileissä ja on yhä edelleen yks mun afrikkalemppareistani. Nyt mä alan tekemään swahilinläksyjä ja pistän nukkumaan! Nähdään taas Tansania!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti