torstai 5. joulukuuta 2013

Vapaapäivien reinkarnaatio

Olipas työvuoroputki. 56 työtuntia - 6 päivää, joista yksi oli dialektisen käyttäytymisterapian koulutusta. Kesällä ja keväällä halusin olla paljon töissä, nyt tuntuu siltä, että duunista palautuminen kestää kauemmin kuin sille on aikaa. Afrikka tulee ihan oikeaan väliin. 

Kuluvan 3 päivän vapaan olen käyttänyt juuri niin kuin vapaat aina kuuluisi käyttää. Lounastanut mun lemppari inkkarimestassa kivan kaverin kanssa ja kahvittellut mun työparin kauniissa kodissa. Paijannut ja nuuhkinut Osmo-koiravauvaa. Hoitanut alta pois lääkäri- ja hammaslääkärikäyntejä, käynyt leffassa ja juoruilemassa tyypin kanssa, josta on koko ajan tulossa mulle läheisempi ystävä. Nauranut hysteerisesti stand up-keikalla ja yrittänyt imeä energiaa talvisesta auringonpaisteesta. Tänään mulla oli kohmeinen valokuvaussessio Kuralan Kylämäen idyllisissä maalaismaisemissa. 













Mulla on hiukan sellainen uudestisyntynyt olo, kun mun elämä yhtäkkiä onkin ollut täynnä tosi kivoja asioita. Välillä mun pää on niin täynnä tätä Afrikkaa, etten edes ehdi huomata mitä mun ympärillä on ja tapahtuu. Nyt vasta jotenkin tajuan, että oon saanut vuodessa rakennettua ihan omia juttuja Turkuun, vaikka ekat puoli vuotta mulla oli tosi kova ikävä itään. Tämä kaupunki on nyt mun koti. 

Niinkin koti, että olen jälleen kerran hiukan pohtinut lainan hakemista. Mun mielestä asioiden omistaminen on lähtökohtaisesti aika syvältä, mutta toisaalta oon leikitellyt ajatuksella omasta pienestä puutarhaläntistä ja vaaleanpunaisesta mökistä, jossa kaikki olisi hiukan vinksallaan. Äitillä on siirtolapuutarhamökki Raahessa ja oon tykästynyt siihen, millainen oma pikku kylänsä siirtolapuutarhayhteisö ja puutarha-alue on. Laitoin mökki-ilmoituksen, mutta toistaiseksi siitä on soittanut mulle vain joku ihan kahjo venäläinen, joka kaupitteli metsätonttia 50 kilometrin päässä Turusta. "Sjiirtolapjuutarhamjökin sijaan mjinulla on tjarjota sinulle kjiva mjetsätontti. Kjyllä mjinä sjuosittelen hjankkimaan auton, vaikka vjiisikjymmentä kjilometria tjaittaa pjyörälläkin tjöihin. Pjeritkö sjinä äitisi mjökin kjun hjän kjuolee?"

Huomenna Turku-viikkoja on jäljellä alle 2. Sekin ryhmittyy kivasti vapaapäiviin, jotka kaikki olen jo kerennyt täyttää mukavalla tekemisellä. Lauantaina kylään tulee 4 päiväksi äiti, jonka kanssa mennään kylämäelle valamaan kynttilöitä, ihastellaan Luostarimäen joulua ja hiukan humputellaan. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti