keskiviikko 16. tammikuuta 2013

ÅBO, TURKU

Takana on yli 2 viikkoa Turku-elämää, enkä oikein vieläkään ymmärrä asuvani täällä. Olen käynyt kaupungilla vain pikaisesti pari kertaa ja muutoin olen tuudittautunut hanttarikuplaan . Kulkenut oikeastaan vain duunipaikan ja kodin väliä. 

Aluksi uusi työpaikka tuntui vieraalle ja kummalliselle. Yksityisessä lastensuojelulaitoksessa työskentely poikkeaa kovasti EKSOTE:n laitoksista. Parina eka päivänä tuli niin paljon uutta informaatiota, että sain ähkyn ja tunsin oloni riittämättömäksi. Eilen mulla oli oikeastaan ekan kerran sellainen olo, että tuun pärjäämään tossa duunissa. Mulla on kiva esimies ja tosi huippu tiimi, joka on ottanut mut avosylin vastaan. 




Elämäntapani muuttuivat kertaheitolla. Jätin punaisen lihan pois enkä enää mässytä hiilareita... Pahin turvotus on laskenut ja olo on virkeä. Turussa on kivoja kauppoja joista saa safkatarvikkeita joista lappeenrantalaiset eivät ole kuulleetkaan. :D Punnitse & Säästä, Kuudes maku, Vegetukku ja noin miljoona pientä eksoottista kauppaa. Stockan deli on myös aivan paras juustotiskeineen ja tuoreine luomukasviksineen.

 Viime viikolla hankin myös kirjastokortin ja nyt mulla on pääsy kaupungin kirjaston loppumattomiin arkistoihin. <3 Kunhan mulla on vapaapäivä, niin lähden nuuskimaan kirjoja ja tutkailemaan valikoimaa. Vaskikirjastojen nettihaulla sieltä löytyy hulluna reggae-materiaalia, josta muissa asuinkaupungeissani olen vain saanut haaveilla. Vertailun vuoksi: hakusanalla rastafari löytyy Turusta yli kolmekymmentä kirjaa, kun taas Lappeenrannan kirjaston valikoimissa näytäisi olevan kuusi aiheesta kertovaa kirjaa, joista 4 kertoo Bob Marleysta.

Toissa viikolla rempattiin myös minun huone. Vaaleansininen, paskasti remontoitu huone sai kyytiä. Silikonilla kiinnitetyt listat lähtivät ja sinisen tilalle laitettiin valkoista ja kirpsakkaa limenkeltaista. Eka remppapäivä oli hauska, mutta maalinkatkuun ja keskeneräisyyteen kyllästyi nopeasti.







... Remontin lopun häämöttäessä vaatteetkin vähenivät!


Viikonloppuna haettiin muuttokuorma. Reissu lähti aivan käsistä ja se sisälsi Samin ja Kimmon tujut rommikoktailit ja scanburgerin ylipäälliköt... Reissu onkin kuitenkin ihan oma tarinansa, josta myöhemmin lisää...

Välillä mulla on kamala ikävä Lappeenrantaan, mutta täällä mulla on kämppis ja duuni josta olen voinut vain unelmoida. Tarvitsen enää kissat kotiin ja uusia kavereita, niin mun Turku on täydellinen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti